9/12/08

ΤΣΙΜΕΝΤΕΝΙΑ ΠΟΛΗ

Απο τους εκπροσώπους, της -εξαιρετικής- σκηνής του Ιταλικού προοδευτικού ροκ της δεκαετίας του '70, οι "Le Orme" εξακολουθούν ακόμη να ηχογραφούν και μάλιστα κάνοντας εξαιρετικά έργα. Διάλεξα το Cemento Armato απο το Collage, άλμπουμ του 1971 (!). Η κλειστοφοβική εως και εχθρική εικόνα της σύγχρονης πόλης οδηγεί τον τραγουδιστή-αφηγητή σε απόγνωση. Παραδίδει τους στίχους στη μουσική και αυτή σέρνει τον ρυθμό της, άλλοτε υπνωτικό, άλλοτε γεμάτο αγωνία. Το ταξίδι τελειώνει εκεί που όλα ειναι φωτεινά, μουσική (ουράνια), κανένας φίλος και ..απώλεια μνήμης..
(Θα μπορούσα να δωσω τίτλο: "θάνατος στη τσιμεντένια πόλη". Δεν χρειάζεται. Εχει ήδη πεθάνει, παρέα με την κοινωνια μας. Απλά, κάθε τόσο της κάνουμε μνημόσυνο - θορυβώδες, μεν αλλά, μνημόσυνο)

Cemento armato
Cemento armato la grande città
senti la vita che se ne va
vicino a casa non si respira,
è sempre buio ci si dispera.
Ci son più sirene nell'aria
che canti di usignoli.
E meglio fuggire e non tornare più.
Dolce risveglio il sole è con me.
Nell'aria le note di una chitarra.
la casa è lontana, gli amici di ieri,
è tutto svanito , non li ricordo più.
Cemento armato la grande città
senti la vita che se ne va.

--Ενισχυμένο τσιμέντο
η μεγάλη πόλη
αισθάνομαι τη ζωή να προσπερνά
κοντά στο σπίτι δεν μπορώ να αναπνέυσω
ειναι πάντα σκοτεινά και έχω χάσει κάθε ελπίδα
υπάρχουν περισσότερες σειρήνες τριγύρω
παρα αηδόνια να τραγουδάνε
ειναι προτιμότερο να φύγω
και να μην ξαναγυρίσω...
Το ξύπνημά μου ειναι γλυκό
Γιατι έχω τον Ήλιο μαζί μου
Στον αέρα, οι νότες μιας κιθάρας
Το σπίτι μου είναι πολύ μακρυά
Οι χθεσινοί μου φίλοι
Έχουν όλοι χαθεί
Δεν τους θυμάμαι πια.
Ενισχυμένο τσιμέντο
η μεγάλη πόλη
αισθάνομαι τη ζωή να προσπερνά...-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Blog Counter
Poker Blog