5/2/09

ΝΥΚΤΩΔΙΑ (ΑΛΛΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΓΗΣ)


Επιστροφή στις αναρτήσεις (όχι ότι έχω ηρεμήσει, αλλά κάπως πρέπει να προχωρήσει η ζωή) με το "Nocturne", το πρώτο μέρος από το έργο "Ιαπωνική Ραψωδία" (Japanese Rhapsody, 1935) του μεγάλου Ιάπωνα συνθέτη Akira Ifukube (1914-2006). Να μην αρχίσω κι εγώ να λέω τα τετριμμένα "ναι, είναι αυτός που έγραφε τη μουσική για τις ταινίες του Godzilla, κλπ", μια και είναι τόσα τα έργα που έχει γράψει, που το γεγονός αυτό περνάει σε δεύτερο πλάνο. Άλλωστε οι συγκεκριμένες ταινίες (ως θεματική, όχι ως απόδοση) έχουν την αξία τους, τόσο καλλιτεχνική όσο και κοινωνική. Περισσότερα όμως θα γράψω σε μελλοντική ανάρτηση, μια και αυτό ειναι ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον θέμα.
Η γνωριμία μου με τη μουσική του Ιφουκούμπε, ξεκίνησε μέσω μιας δισκοκριτικής - δεν θυμάμαι ποιου περιοδικού, ήταν τέλη του '93. Ενα αγαπημένο μου πρόσωπο (που έμελλε μελλοντικά να είναι η σύζυγός μου) προθυμοποιήθηκε να ψάξει για το συγκεκριμένο έργο (τη "Συμφωνική Ωδή" - αριστούργημα..) σε κάποιο δισκάδικο της Αθήνας, και...ξετρελλάθηκα (με όλα αυτά, εννοείται).
Εδώ και μερικά χρόνια, μέσω διαδικτύου έχω βρει τα περισσότερα έργα του Ifukube και το ένα είναι καλύτερο απο το άλλο ενω ταυτόχρονα μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα την κλασική μουσική σκηνή της Ιαπωνίας. Συναρπαστική εμπειρία..



--..To αποψινό έργο θα μπορούσε να έχει γραφτεί από τον Μ. Χατζιδάκι, τον Μ. Θεοδωράκη ή τον Γ. Μαρκόπουλο, στη δεκαετία του '60, για κάποιο αρχαίο θεατρικό έργο ή για κάποια ταινία του Ν. Κούνδουρου γυρισμένη στις όχθες της Κερκίνης -απ' όπου και η φωτό- (που δεν σκηνοθετήθηκαν ποτε..). Και ο τίτλος "νυκτωδία", μάλλον σε νυκτερινή τελετή παραπέμπει. Αν έχετε την υπομονή, βρείτε το δεύτερο μέρος του έργου (Fete - γιορτή) για να έχετε πλήρη εικόνα..
Η αποψινή ανάρτηση είναι αφιερωμένη στον Σωφρόνη, γνωστό λάτρη της Άπω Ανατολής.. --

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Geia Sou Kallitexnh!

Sotiris είπε...

Πάλι καλά. Εδω ο ΓΔ με αποκάλεσε "Ζήλο"!!
Πολύ καλό το μπλογκ σου, Δημήτρη!
Θα σου αφιερώσω συντόμως μια ανάρτηση, την έχω έτοιμη, απλά θέλω να βρω τους στίχους - αν δεν βρεθούν δεν θα σκάσω φυσικά, αλλά ετσι, για το γαμωτο
Χαιρετισμούς στη Σοφία!!
Σωτος

 

Free Blog Counter
Poker Blog