31/3/09

..ΠΟΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ TV..


Εκεί γύρω στα '82 - '83, είχα την τύχη να εφοδιάζομαι μέσω ενος καλού τότε φιλου μου (όχι οτι δεν είμαστε και τώρα φίλοι - απλά τα πράγματα έρχονται έτσι που χάνεσαι ..αρκετά) με 45άρια βινύλια, κύρια της βρετανικής post-punk σκηνής. Διαμάντια που η πλειοψηφία τους παρέμεινε στην αφάνεια, μια και αρκετά απο αυτά είτε αποτέλεσαν τις μοναδικές κυκλοφορίες εφήμερων σχηματων, είτε η έκρηξη του μετα-πανκ ήταν τόσο ισχυρή που τα εκτόξευσε σε περιοχές της μνήμης τόσο μακρινές που μόνο μια άλλη έκρηξη, αυτή των blogs, άρχισε να τα ξανα- ανιχνεύει. Σαν ενας ανιχνευτής -μουσικών- νετρίνων.
Μέσα σε αυτά λοιπόν τα διαμαντάκια υπήρχε και ενα απο τις "Γαλάζιες Ορχιδέες" δηλ. τους Blue Orchids. Έχοντας κυκλοφορήσει ήδη απο τον Αύγουστο του 1980, περιείχε τα 'Τhe Flood/Disneyboys' (χωρίς να λέει ποια ηταν η α ή η β πλευρά - Άλλωστε είχε υπέρτιτλο "Symbolscrash"). Και τα δυο, εκπληκτικά κομμάτια που παιζόταν πολύ τακτικά στο τότε πικάπ μου (εντάξει, ομολογώ πως η "πλημμύρα" παίχτηκε λίγο περισσότερο στο philips). Nα μην ξεχάσω να αναφέρω και την εταιρία που το είχε κυκλοφορήσει, την Rough Trade - ενα σύμβολο τότε απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο. Τότε. Ναι, ναι, θυμάμαι, οι κυκλοφορίες της RT στην Ελλάδα καλύφθηκαν στη συνέχεια αρκετά - και σε σφραγισμένα βινύλια, και με στίχους τα περισσότερα - απο τον μετέπειτα πολυεθνικό γίγαντα.
Το 1983 έρχεται νέο "δώρο" απο την παρέα των Bramah/Baines, το εξαιρετικό "Τhe Greatest Hit", ενα 'προφητικό' άλμπουμ, μια και πούλησε το τρομερό νούμερο - κρατηθείτε- των 10.000 αντιτύπων. Κυκλοφορημένο εδω σχεδον αμέσως απο την τότε music-box (τι έβγαζαν κι αυτοί οι άνθρωποι!!) πήρε κατ ευθείαν το δρόμο για το σπίτι μου, τέλεια παρέα για το 45άρι βινύλιο και τον 23αρη τελειόφοιτο του φυσικού τμήματος.
Η ιστορία δεν σταματάει εδώ.
Εδώ απλά σας προτρέπω να ακούσουμε μαζί το Bad Education απο το άλμπουμ. Θα μπορούσα να ανεβάσω τα τραγούδια του σινγκλ. Όμως, εδω και λίγα χρόνια, το γκρουπ - μια και ο πυρήνας είναι ενεργός - κυκλοφόρησε το άλμπουμ επιλογή "A Darker Bloom" που περιέχει μεταξύ των άλλων τα πρώτα σινγκλς και το πρώτο lp. Και το σινγκλάκι μου τάχει παίξει άλλωστε - όπως και το lp. Τα τραγούδια τους τα ακούω κι εγω απο τη συλλογή...
Βίντεο, φυσικά, του τραγουδιού ΔΕΝ υπάρχει. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο επίλογο θα καταλάβει πως ίσως και να μην χρειαζόταν καν. Οι εικόνες που όλοι μας έχουμε απο το θέμα αυτό είναι φαντάζομαι πολύ έντονες..



BAD EDUCATION
I’m sorry to bother you
But I’m afraid I want your attention
You see I’ve come to realise something
That I think I should mention

Through no fault of my own
I’m in a sticky situation
I’m suffering the consequences
Of a bad education

Think I’ve read too many books
Seen too much TV
Think I paid too much attention
To a bad education

Let’s touch the flesh of the breeze
And feel release


Unfortunately for me I’m not alone in this mess
This state is so well established there is no one left to blame
Except maybe the law of dissipation
Which applied to us equals a bad education

Through no fault of my own
I’m in a sticky situation
I’m suffering the consequences
Of a bad education

Yea, I’ve read too many books
Seen too much TV
Think I paid too much attention
To that bad education


--..Να συνεχίσω την ιστορία;
Βρίσκομαι το βράδι των χριστουγέννων του 84 να φυλάω σκοπιά στο Καντήλι. Τελειώνοντας τη βάρδια - είναι και σχετικά νωρίς - σκαλίζω ενα ραδιοφωνάκι που είναι στο φυλάκιο. Τα φώτα της Ελευσίνας, αλλά και πιο μακριά, της Αθήνας δημιουργούν ενα απίστευτο σκηνικό.. Ωσπου, ενας ερασιτεχνικός ραδιοφωνικός σταθμός, έχοντας προειδοποιήσει απο πριν με Cure, Siouxsie, ClockDVA, βάζει ...
..."σειρά, φυσάει πολύ έξω, ε? έχει κι αυτή τη σκόνη ρε παιδί μου!!"
Και
Ναι.
Θα ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία αυτό το τραγούδι για να μιλήσουμε για εκπαίδευση, μεταρρυθμίσεις, σπουδές, ιδιωτικά σχολεία, εξετάσεις, ύλη, θέματα ΣΟΣ, κέντρα, ινστιτούτα, κατάρτιση..
Δεν θα μιλούσαμε όμως για παιδεία.. Έτσι δεν είναι?

5 σχόλια:

QwfwqN είπε...

Αν ξανακοιτάγαμε το δίπολο "television-education" θα είχαμε μια από τις βασικές απαντήσεις στο γιατί έχουμε bad education...

Sotiris είπε...

Συμφωνώ Λάμπρο, αν και θα επιτρέψεις να προσθέσω στο λιτό σχόλιό σου τη λέξη bad πριν το television. H δύναμη της εικόνας είναι καταλυτική. Το θέμα είναι ΠΩΣ θα την χρησιμοποιήσεις. Τέλος πάντων, η παιδεία είναι πολυυυυυύ μεγαλή κουβέντα, την οποία θα την κάνουμε κάποια στιγμή με όσους φίλους θελήσουν να πάρουν μέρος.
Νασαι καλά

QwfwqN είπε...

Ο μόνος λόγος που δεν έβαλα το bad μπροστά από το television είναι γιατί θεωρώ ότι σε μικρή ηλικία, ακόμα και η καλύτερη τηλεόραση είναι τελικά κακή. Αν θες, δες εδώ

Sotiris είπε...

Ναι!!!Δεν μπορώ παρα να μην συμφωνήσω. Είδες που μόνη της η κουβέντα τα φέρνει έτσι που να δημιουργούνται οι συνθήκες που επιταχύνουν τον διάλογο.
Ας κάνω ενα μίνι απολογισμό.
Η τηλεόραση μπήκε στη ζωή μου όταν ήμουν 12 χρονών (το 72)και φαντάζομαι πάνω κάτω περίπου το ίδιο και στους συνομήλικούς μου. Τότε, εδω στην Κέρκυρα είχαμε μόνο ΕΙΡΤ, το πρόγραμμα άρχιζε στις ...6μ.μ. (ή στις 5) και τελείωνε στις 12.. Τηλεόραση έβλεπα ελάχιστη (κάποια ντοκυμαντερ - που μου πρότεινε* ο πατέρας μου, και μια δυο σειρές - μπονάντσα κ χαβάη 5-0 ) ΑΝ* ειχα τελειώσει με τα μαθήματά μου. Δεν αισθάνθηκα ποτέ* πως μου έλειψε, φίλε Λάμπρο. Και πάνω κάτω ετσι ήταν όλοι οι συμμαθητές μου (που είχαν την "τύχη" τότε να έχουν τιβι - ο πατέρας μου ηταν υπάλληλος στην ερτ και γι αυτό είχαμε)..
Και για να σου δώσω "πάσα" να κάνεις ακόμη ενα καλό αφιέρωμα στο εξαίρετο μπλογκ σου:
Σε μικρές ηλικίες ΟΝΤΩΣ είναι καταστροφική. Αλλά, πες μου βρε Λάμπρο, δεν είναι ΒΟΛΙΚΗ? Καταλαβαίνεις φίλε μου, τι θέλω να πω, ε? Τα τρια αστεράκια λένε πολύ περισσότερα απο την πολυλογία μου..

Ανώνυμος είπε...

"Spent a year with no body" THE HEAD.

Koroviov

 

Free Blog Counter
Poker Blog